My photo
Tuhan, tarik dia pergi kalau dia bukan jodohku. Kekalkan yang benar untuk bawa aku sampai kepada-Mu. Kalau bukan dia, aku pinta yang sebenar-benarnya nanti tinggal kekal, temani aku. Walau aku tidak tahu siapa yang Kau tentu. Bawa pergi yang bukan jodohku satu persatu.

Wednesday, October 26, 2011


argh ! tak suka kot bila musim penyakit bermaharajalela tambah saat-saat sebegini. sendiri menanggung segala keperitan dan kesaketan yang datang tanpa diundang serta tanpa jemu menemani siang dan malam ku. huhu. kuat manyak, amy ! rasanya dah hampir dua minggu juga aku ponteng class, gara-gara saket punya pasal. benci aku dengan penyakit nieh suka saja cemburu dengan aku. kalau sukakan aku sekalipun jangan lah sampai menyusahkan aku, aku nak pergi menimba ilmu dan pergi berjimba-jimba pun terbantut. terperap je kat rumah sampai rasanya aku jarang nampak siang. adakah malaysia tiada siang ? agaknya malaysia dah bertukar persekitaran kot, sentiasa malam 24/7. haha. sejak semalam dah bertambah satu lagi penyakit, hidung tersumbat atau selesema nieh memang aku sangat SUKA lah ! haish, penat kot kalau saket hidung nieh memang boleh bikin gaduh satu kampung nieh silap dua, tiga, empat serta lima kampung boleh gaduh. da lah bersepah keje sekolah serta ujian, aku lak masih dalam jagaan. adeh ! malas aku nak keluar-masuk tempat jagaan tue, nasib ada penjaga yang bikin aku senang dengan layanan sang bidadari kayangan gitu. dua minggu makan-minum aku dititik beratkan, pengangkutan pula disediakan sukarela. memang superb habis lah ! wah, agak terbaek ar dah dua pagi aku tak tidur kan semua gara-gara hidung punya hal ar. janganlah nak mengorat aku dengan cara tersumbat bagai, aku paling tak suka bernafas guna mulut. dah elok kot fungsi hidung untuk bernafas tetiba nak pass kat mulut. huhu. selera makan pun dah semakin kurang, ada mulut cakap aku agak kurus sejak dua menjak nieh dan kelihatan tak bermaya je. ye ke ? rasanya aku sentiasa gembira je depan mata-mata semua habis taraf pelakon hebat serta terkenal dah aku kot tapi masih ada kantoi ke ? huhu. da lah, nak baring sebab penat keluarkan peluh semata nak cuba kurangkan penyakit yang terkumpul. daaa~

No comments:

Post a Comment