My photo
Tuhan, tarik dia pergi kalau dia bukan jodohku. Kekalkan yang benar untuk bawa aku sampai kepada-Mu. Kalau bukan dia, aku pinta yang sebenar-benarnya nanti tinggal kekal, temani aku. Walau aku tidak tahu siapa yang Kau tentu. Bawa pergi yang bukan jodohku satu persatu.

Monday, August 08, 2011


" Tuhan tak kan bagi kita dugaan, tangisan atau kesakitan kalau Dia tahu hamba-Nya tak mampu nak hadapi atau tanggungi jadi sentiasalah bersangka baik kepada-Nya "

kadang aku terfikir, layakkah aku untuk menasihati orang lain sedangkan diri aku pun belum sempurna akhlaknya tapi aku rasa tak salah kalau aku cuba untuk tenangkan hati seseorang yang dalam kesusahan. mungkin aku tak mampu nak tolong selesaikan masalah tue tapi dengan hanya aku tolong memberi sedikat masa dan telinga untuk seseorang itu, sudah memadai kan ? kadang takut juga aku nak nasihat orang sebab aku sedar aku nieh manyak cacat celanya, manyak lubang-lubang yang tertolos tapi entahlah aku cuma tak boleh tengok seseorang yang aku kenal tak kira rapat atau tidak bersedih, berduka malah kecewa dengan dugaan yang diterima. maaflah andai nasihat aku tak dapat memberi apa-apa bantuan atau kesenangan, aku ikhlas nak tolong walau aku nieh hanya insan yang hina. wah, pe aku duk merepek nieh kan ! titik !

" Tuhan bagi kita hujan, taufan, kilat dan petir hari nieh sebab Dia nak bagi kita pelangi yang sangat indah esoknya "

wah, mentanglah ayah suwoh aku masuk pertandingan ustazah pilihan dan-dan aku mengeluarkan kata-kata islamiah kan. hamik kau ! haha. sebenarnya aku sedang nak kuatkan seseorang yang rapat dengan aku atau lebih senang bertahta dalam hati aku nieh supaya dier kuat serta tabah hadapi ujian yang sedang diberikan. aku tak suka bila dier sedih-sedih, kecewa bagai cam nieh sebab semua orang ada masalah masing-masing. orang gila pun ada masalah juga jadi janganlah bersedih dan kecewa cam nieh, sayang. ingat kata-kata dari ustazah aimi jasni nieh ye walau kadang-kadang ustazah nieh rock sket. haha. sayang, tuhan bagi awak masalah sebab tuhan sayangkan awak jadi Dia nak uji awak saja. kuatlah hadapi ujian dari Dia ye, kadang kita kena gak basahkan mata dengan air mata untuk cuci kotoran dalam mata kita. tapi jangan risau, saya selalu ada untuk awak tak kira apa sekalipun, cerita je ye dan maaflah kalau kadang nasihat saya nieh berbaur kasar sedikit al-maklumlah ciri-ciri ustazah pilhan tak lengkap sepenuhnya lagi. hehe.

ps : isnin-khamis tido mewah, berbuka mewah dan sahur mewah. thanx mummy !

No comments:

Post a Comment