My photo
Tuhan, tarik dia pergi kalau dia bukan jodohku. Kekalkan yang benar untuk bawa aku sampai kepada-Mu. Kalau bukan dia, aku pinta yang sebenar-benarnya nanti tinggal kekal, temani aku. Walau aku tidak tahu siapa yang Kau tentu. Bawa pergi yang bukan jodohku satu persatu.

Friday, September 09, 2011


. Broken pieces of a barely breathing story, where there once was love. Now there's only me and the lonely .

kehidupan nieh kena pandai segalanya aku rasa. pandai buat keputusan. pandai buat pilihan. pandai buat perjanjian. aku sendiri tak pasti samada aku pandai ke tak buat semua tue kerna aku rasa aku hampir gagal lagi buat keputusan, pilihan dan perjanjian. keputusan yang mengecewakan aku, pilihan yang menyakitiku serta perjanjian yang memakan diriku. entahlah, kenapa mesti tiga kali aku rasa semua nieh ? aku ingat keputusan aku untuk memilih pilihan serta membuat perjanjian itu adalah yang terbaek serta terakhir bagi aku serta hidup aku tapi setelah apa yang berlaku aku seakan hilang arah, hilang keyakinan lagi terhadap tiga perkara tersebut. bukan aku tak cuba, tapi aku rasa sedaya upaya serta bersungguh aku cuba untuk mencari serta memperbaiki yang kurang tapi kenapa aku sendiri tak mampu. aku nieh bodoh sangat ke ? lagi aku cuba lagi manyak yang longgar ! benci ! aku tak tau apa lagi harus aku lakukan untuk pulihkan keadaan yang sedang kacau bilau nieh ? haruskan aku lari dari keadaan nieh seperti sekarang ? tidakkah kejam aku lakukan sebegitu ? tapi apa lagi mampu aku buat ? kata-kata aku puaka ! itulah salah satu sikap aku, terlalu terbuka serta lancang. patut ke aku pencilkan diri tapi aku rindu saat dulu, saat kehidupan aku yang aku yakin keputusan aku, pilihan aku serta perjanjian aku. semalam ada kawan beritahu aku yang aku seperti orang gila yang kehilangan anak kerna aku merayau mengenai keputusan, pilihan serta perjanjian aku. sumpah aku rindu ! walau aku cuba sembunyi semua yang berlaku dengan sibukkan diri dalam ruang yang bising serta sesak tapi aku masih pekak. sumpahan apakah yang terkena terhadap diriku ?

No comments:

Post a Comment