My photo
Tuhan, tarik dia pergi kalau dia bukan jodohku. Kekalkan yang benar untuk bawa aku sampai kepada-Mu. Kalau bukan dia, aku pinta yang sebenar-benarnya nanti tinggal kekal, temani aku. Walau aku tidak tahu siapa yang Kau tentu. Bawa pergi yang bukan jodohku satu persatu.

Tuesday, November 08, 2011


im proud to be malaysian !

maaf sebab dah lama tak perbaharui, nak kata sibok rasanya alasan yang sangat umum dan tiada logika juga tapi entahlah aku rasa sejak dua menjak nieh hari-hari pelangi aku dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti yang kurang sehat dan sehat. kasi seimbang baek punya ! haha. tahap kesihatan semakin hari semakin ada peningkatan dan semakin bernyawa rasanya aku. baru puas rasanya sedut oksigen ! alamak, sebelum aku terlupa dan terlambat aku nak ucap " SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA ! " kepada semua umat islam yang berada di bumi yang sfera atau bulat nieh. adeh, kantoi aku bodoh tentang bumi yang aku pijak nieh. huhu. owh, aku ada gosip hangat giler nieh tentang jodoh yang dirancang oleh keluarga. semua nieh tanpa aku sangka akan berlaku, itulah dulu gatai lagi minta mummy carikan jodoh untuk aku sekarang hambik kau ! sekali lelaki berusia 46 tahun dan sekarang menetap di dubai tapi ada syarikat rangkaian kat putrajaya. seorang yang warak serta berharta, ya ! berharta tue yang penting coz aku nieh kan seorang yang pemalas jadi kalau aku betul nikah dengan lelaki dubai tue pasti aku boleh goyang kaki senang hati je kat rumah. boleh tak aku nak bagi alasan sebegini untuk tolak pinangan tue, " amy tak cari lelaki tapi amy cari cinta." haha. geli kot rasanya alasan aku tue tapi rasanya ada betulnya sebab cinta tak boleh beli dengan duet dan harta benda. wow ! titik noktah . tadi aku kuar temujanji dengan seorang kawan, makan rahsia resepi dan menonton wayang. temujanji yang separuh berahsia sebab pihak kawan aku harus dirahsiakan bagi tidak kantoi. haha. pihak aku lak tiada rahsia sebab tiada sebab. yeah ! esok awal pagi nak pergi melawat abang kat sana, tak sabar nak pelok cium satu-satunya abang aku ! oh, lupa lagi aku nieh. tadi sambut hari ulang tahun ke-14 adik kesayangan aku. adik yang selalu saja aku buli dan bergaduh sebab dier manja sangat, maklumlah anak terakhir kan jadi aku dengan dier akan saling berebut apa saja. ye lah, masing-masing tak nak mengalah. aku pun anak terakhir gak, anak perempuan terakhir. haha. kan aku dah tulis tadi, aku akan berebut dengan dier apa je seperti tadi aku berebut strawberi kat kek ais krim br dier dan akhirnya aku berjaya gak dapat buah kaler merah tue. yeah ! nak coret tentang musuh ketat aku boleh tak ? sedikit saja sebab aku rindu sangat kat musuh ketat aku yang gemok dan tak berapa nak segak sangat tue tapi aku sayang dia. tanpa dia hari-hari pelangi aku pudar sebab ada saja bahan aku nak cari pasal dengan dia seperti sekarang aku sedang bertarung dengan dia. padan muka kau ! tamatlah sebab nak pergi dunia fantasi lah, biasalah kan nak bangun awal pagi. selamat malam, sayang .

ps : pak lang tak, tinggal tiga hari lagi jadi bersiap sedia tau untuk jemputan permaidani merah untuk baby amy yang comel nieh . ^_^

No comments:

Post a Comment